اخبار كندا حول الاجئين

الكاتب موضوع: اخبار كندا حول الاجئين  (زيارة 550 مرات)

0 الأعضاء و 1 ضيف يشاهدون هذا الموضوع.

Oct 18, 2013, 07:42 مساءاً
حسين الجبوريكاتب الموضوع
  • *
  • مشاركة: 122
  • مقيم في: sy
  • تقييم 9
  • الجنس: ذكر
اخبار كندا حول الاجئين
« في: Oct 18, 2013, 07:42 مساءاً »

News Release — Canada Celebrates World Refugee Day

    Subscribe
        RSS  (What is RSS?)
        Email

Calgary, AB, June 20, 2013 — The Government of Canada has resettled almost 16,000 refugees to date and is on track to meet its commitment of resettling 20,000 Iraqis by 2015, Jason Kenney, Minister of Citizenship, Immigration and Multiculturalism announced today on World Refugee Day. This represents the largest single commitment to resettle a refugee population in over 25 years.

To mark World Refugee Day, Minister Kenney will also participate in a roundtable with refugees hosted by the Calgary Catholic Immigration Society and the Roman Catholic Diocese of Calgary tonight.

"“Canada has a long humanitarian tradition of providing protection to those truly in need and we welcome one in ten resettled refugees, more than almost any other country in the world,”" said Minister Kenney. "“On World Refugee Day, we should be proud of Canada’s major contributions to global efforts to resettle vulnerable refugee populations, and also recognize the efforts of countless organizations and individuals in Canada who help refugees to Canada settle, integrate and succeed in their new home.”"

Canada works closely with private sponsors, other countries and the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) to find viable long-term solutions to help refugees around the world. Canada already has one of the most generous resettlement programs in the world and the government is working to increase the total number of refugees and other individuals in vulnerable circumstances that we resettle each year. The Government of Canada has already increased resettlement assistance by 20 percent.

By 2018, Canada will also resettle up to 5,000 mostly Iranian and Iraqi refugees currently in Turkey by 2018. This effort will help Turkey deal with growing pressures as a result of escalating violence in the region.

In addition, Canada also recently committed to resettling up to 1,000 more Bhutanese refugees over the next two years, many of whom already have family ties here. In total, Canada will resettle up to 6,500 Bhutanese refugees who had been living for nearly two decades in refugee camps in Nepal. More than 5,000 Bhutanese refugees have already arrived in Canada.

Canada’s new asylum system, which came into force on December 15, 2012, has been implemented successfully and is already exceeding expectations.

"“Under our new asylum system, genuine refugees fleeing persecution will receive protection more quickly—in a matter of months, not years,”" said Minister Kenney. "“At the same time, by removing unfounded failed asylum claimants faster, we are ensuring that Canadians will continue to have faith in our asylum system and support our important humanitarian efforts.”"

Minister of International Cooperation Julian Fantino also made an important announcement regarding humanitarian assistance for refugees today. The Government of Canada is investing $5 million over one year to provide refugees in Chad, Ethiopia, Kenya, and Uganda with three innovative technologies: streetlights, lanterns, and fuel-efficient stoves. This investment seeks to make refugee camps safer at night, especially for women and girls, who are more vulnerable to sexual violence.

For more information on Canada’s refugee programs, visit the Citizenship and Immigration Canada website.

Follow us on Twitter (new window to unfollow or login):

twitter.com/CitImmCanada

Photos of Minister Kenney are available.

For further information (media only), please contact:

Alexis Pavlich
Minister’s Office
Citizenship and Immigration Canada
613-954-1064

Media Relations
Communications Branch
Citizenship and Immigration Canada
613-952-1650
CIC-Media-Relations@cic.gc.ca

Building a stronger Canada: Citizenship and Immigration Canada (CIC) strengthens Canada’s economic, social and cultural prosperity, helping ensure Canadian safety and security while managing one of the largest and most generous immigration programs in the world.
RSS feeds
Subscribe to our RSS feeds to receive instant updates
Subscribe to news

    Subscribe to receive CIC news

Photos and videos

    Find our multimedia products, such as photos and videos

Date Modified:
    2013-06-20

Secondary menu
News

    News releases
    Speeches
    Backgrounders
    Statements
    Notices
    Photos and videos
    Success stories
    Articles
    News archives

Need Help? Find answers in the Help Centre
بيان صحفي - كندا تحتفل باليوم العالمي للاجئين

    الاشتراك
        RSS (ما هو RSS؟)
        البريد الإلكتروني

كالجاري، AB، 20 يونيو 2013 - الحكومة الكندية بإعادة توطين 16،000 لاجئ تقريبا حتى الآن، وتسير على الطريق الصحيح لتلبية التزامه إعادة توطين 20،000 العراقيين بحلول عام 2015، أعلن جيسون كيني وزير الجنسية والهجرة والتعددية الثقافية اليوم العالمي للاجئين في اليوم. وهذا يمثل أكبر التزام واحد لإعادة توطين السكان اللاجئين في أكثر من 25 عاما.

بمناسبة اليوم العالمي للاجئين، وزير كيني أيضا المشاركة في مائدة مستديرة مع اللاجئين استضافته جمعية الكاثوليكية الهجرة كالجاري وأبرشية الروم الكاثوليك في كالجاري هذه الليلة.

"، كندا لديها تقليد طويل الإنسانية في توفير الحماية لتلك حقا في حاجة ونحن نرحب احد من كل عشرة اللاجئين الذين أعيد توطينهم، أكثر من أي بلد آخر تقريبا في العالم"، وقال وزير كيني "". "" في اليوم العالمي للاجئين، ونحن يجب أن نكون فخورين المساهمات كندا الكبرى في الجهود العالمية لإعادة توطين اللاجئين الضعيفة، وندرك أيضا الجهود التي تبذلها المنظمات والأفراد في كندا لا تحصى الذين يساعدون اللاجئين إلى كندا تسوية، ودمج والنجاح في وطنهم الجديد "."

تعمل كندا عن كثب مع الجهات الراعية خاصة، البلدان الأخرى والمفوضة السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين (UNHCR) لإيجاد حلول ناجعة طويلة الأمد لمساعدة اللاجئين في مختلف أنحاء العالم. كندا لديها بالفعل واحدة من برامج إعادة التوطين الأكثر سخاء في العالم، وتعمل الحكومة لزيادة العدد الإجمالي للاجئين وغيرهم من الأفراد في ظروف حرجة أننا توطين كل عام. زادت الحكومة من كندا بالفعل المساعدة في إعادة التوطين بنسبة 20 في المئة.

بحلول عام 2018، سوف كندا توطين أيضا ما يصل الى 5،000 لاجئ معظمهم من الايرانيين والعراقيين حاليا في تركيا بحلول عام 2018. وهذا الجهد مساعدة في التعامل مع تركيا الضغوط المتزايدة نتيجة لتصاعد العنف في المنطقة.

وبالإضافة إلى ذلك، كندا أيضا ارتكبت مؤخرا إلى إعادة توطين تصل إلى أكثر 1،000 لاجئ من بوتان على مدى العامين المقبلين، وكثير منهم لديهم بالفعل الروابط الأسرية هنا. في المجموع، وكندا توطين ما يصل إلى 6،500 لاجئ بوتاني الذين كانوا يعيشون منذ ما يقرب من عقدين من الزمان في مخيمات اللاجئين في نيبال. وقد وصل أكثر من 5،000 لاجئ من بوتان بالفعل في كندا.

وقد تم تنفيذ نظام لجوء جديد في كندا، الذي دخل حيز النفاذ في 15 ديسمبر 2012، بنجاح وتفوق التوقعات بالفعل.

"في ظل نظامنا لجوء جديد، اللاجئين الحقيقيين الذين يفرون من الاضطهاد وسوف تحصل على حماية أكثر بسرعة في غضون أشهر وليس سنوات" وقال وزير كيني "". "" وفي الوقت نفسه، عن طريق إزالة أساس لها من الصحة المطالبين اللجوء الذين رفضت طلباتهم بشكل أسرع، ونحن ضمان أن الكنديين سوف تستمر لديهم ثقة في نظام اللجوء دينا ودعم الجهود الإنسانية الهامة التي نقوم بها. ""

وأوضح وزير التعاون الدولي جوليان فانتينو أيضا إعلان هام فيما يتعلق بتقديم المساعدة الإنسانية للاجئين اليوم. حكومة كندا تستثمر 5 ملايين دولار على مدى سنة واحدة لتزويد اللاجئين في تشاد، اثيوبيا، كينيا، وأوغندا مع ثلاث تقنيات مبتكرة: الشوارع، والفوانيس، ومواقد كفاءة في استهلاك الوقود. يسعى هذا الاستثمار لجعل مخيمات اللاجئين أكثر أمانا في الليل، وخاصة بالنسبة للنساء والفتيات، الذين هم أكثر عرضة للعنف الجنسي.

لمزيد من المعلومات حول برامج اللاجئين في كندا، قم بزيارة موقع الجنسية والهجرة بكندا.

تابعونا على تويتر (نافذة جديدة لفولو أو تسجيل الدخول):

twitter.com / CitImmCanada

تتوفر صور من وزير كيني.

لمزيد من المعلومات (وسائل الإعلام فقط)، يرجى الاتصال ب:

الكسيس Pavlich
مكتب الوزير
المواطنة والهجرة الكندية
613-954-1064

العلاقات الإعلامية
فرع الاتصالات
المواطنة والهجرة الكندية
613-952-1650
CIC-Media-Relations@cic.gc.ca

بناء أقوى كندا: المواطنة والهجرة الكندية (CIC) يعزز الازدهار الاقتصادي والاجتماعي والثقافي في كندا، مما يساعد على ضمان سلامة وأمن الكندية في حين أن إدارة واحدة من أكبر والأكثر سخاء برامج الهجرة في العالم.
آر إس إس
الاشتراك في موقعنا آر إس إس للحصول على تحديثات فورية
الاشتراك في الأخبار

    الاشتراك في الحصول على CIC أخبار

الصور ومقاطع الفيديو

    العثور على منتجات لدينا الوسائط المتعددة، مثل الصور ومقاطع الفيديو

تاريخ التعديل:
    2013/06/20

القائمة الثانوية
أخبار

    النشرات الإخبارية
    الخطب
    معلومات أساسية
    البيانات
    إشعارات
    الصور ومقاطع الفيديو
    قصص النجاح
    مقالات
    أرشيف الأخبار

بحاجة الى مساعدة؟ العثور على إجابات في مركز المساعدة

كلمات بحث :
 

مواضيع ذات صلة

  الموضوع / بدء بواسطة ردود آخر مشاركة
9 ردود
692 مشاهدة
آخر مشاركة Sep 25, 2012, 10:44 مساءاً
بواسطة عراقي روعة
5 ردود
490 مشاهدة
آخر مشاركة Sep 27, 2013, 05:49 مساءاً
بواسطة Sweet Heart
4 ردود
648 مشاهدة
آخر مشاركة Jul 17, 2013, 12:56 مساءاً
بواسطة شعاع
0 ردود
550 مشاهدة
آخر مشاركة Oct 18, 2013, 07:45 مساءاً
بواسطة حسين الجبوري
2 ردود
360 مشاهدة
آخر مشاركة Mar 01, 2014, 09:19 مساءاً
بواسطة omar2005


free counters